Regulamin Rady Pedagogicznej
REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ
W KRAPKOWICACH
Na podstawie art. 42 ust. 1 oraz art. 43 ust 2 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (jednolity tekst: Dz. U. z 2004r.
Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) ustala się: regulamin Rady Pedagogicznej Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Krapkowicach
Rozdział 1
POSTANOWIENIA WSTĘPNE
§1. Radę Pedagogiczną tworzą wszyscy zatrudnieni w Poradni pracownicy pedagogiczni.
§2. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Poradni a w czasie jego nieobecności, osoba pełniąca jego obowiązki.
§3. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.
§4. Zebrania planowane Rady Pedagogicznej są organizowane z początkiem i na końcu roku szkolnego, po pierwszym półroczu, a także
w innych terminach wyznaczonych potrzebami.
§5. Zebrania mogą być organizowane z inicjatywy przewodniczącego, na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, organu prowadzącego poradnie albo co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.
§6. Na tydzień przed planowanym zebraniem członkowie Rady Pedagogicznej są informowani zarządzeniem Dyrektora o terminie obrad oraz
o planowanej tematyce posiedzenia.
§7. Dopuszcza się możliwość zwołania nadzwyczajnego posiedzenia Rady Pedagogicznej bez obowiązku tygodniowego wyprzedzenia powiadomienia o terminie posiedzenia.
§8. Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej.
§9. Dyrektor Poradni przedstawia Radzie Pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności Poradni oraz raport z przeprowadzonego wewnętrznego mierzenia jakości w danym roku szkolnym.
§10. Uczestnictwo pracowników pedagogicznych w posiedzeniach Rady Pedagogicznej jest obowiązkowe.
§11. Posiedzenia Rady Pedagogicznej odbywają się poza obowiązkowym wymiarem godzin dydaktycznych.
Rozdział 2
ZADANIA RADY PEDAGOGICZNEJ
§1. Podstawowym zadaniem Rady Pedagogicznej jest planowanie, diagnozowanie i wdrażanie działań służących jakościowemu rozwojowi Poradni.
§2. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
1) zatwierdzanie planów pracy Poradni,
2) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych,
3) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli,
4) ustalanie regulaminu swojej działalności.
§3. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy Poradni, w tym tygodniowy rozkład zajęć dydaktycznych,
2) projekt planu finansowego Poradni,
3) wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień,
4) propozycje Dyrektora Poradni w sprawach przydziału czynności pracownikom pedagogicznym w ramach wynagrodzenia zasadniczego
oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych.
§4. Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt statutu i jego zmian oraz uchwala statut poradni.
Rozdział 3
SZCZEGÓLNE KOMPETENCJE CZŁONKÓW RADY PEDAGOGICZNEJ
§1. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie z funkcji Dyrektora Poradni.
§2. W przypadku określonym w § 1. organ uprawniony do odwołania jest obowiązany przeprowadzić postępowanie wyjaśniające i powiadomić
o jego wynikach Radę Pedagogiczną w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku.
§3. Rada Pedagogiczna zastrzega sobie prawo wyrażania opinii w stosunku do kandydata na stanowisko Dyrektora.
Rozdział 4
SZCZEGÓLNE KOMPETENCJE DYREKTORA
§1. Dyrektor Poradni wstrzymuje wnioskowanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa.
§2. O wstrzymaniu wykonania uchwały Dyrektor niezwłocznie zawiadamia organ prowadzący Poradnię oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny w porozumieniu z organem prowadzącym Poradnię uchyla uchwałę w razie stwierdzenia jej niezgodności z przepisami prawa. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
Rozdział 5
ORGANIZACJA PRACY RADY PEDAGOGICZNEJ
§1. Członek Rady Pedagogicznej ma obowiązek przygotowania niezbędnych materiałów i uczestniczenia w jej posiedzeniu po otrzymaniu zawiadomienia o jego terminie i tematyce.
§2. Rada Pedagogiczna podejmuje uchwały i opiniuje zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków.
§3. Forma głosowania w określonej sprawie ustalana jest każdorazowo przez Radę Pedagogiczną w zależności od specyfiki problemu poddanego głosowaniu.
§4. Rada Pedagogiczna uchwala regulamin swojej działalności.
§5. Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane. Protokół Rady Pedagogicznej powinien być sporządzony w terminie 14 dni od daty zebrania i udostępniony do wglądu dla członków Rady Pedagogicznej.
§6. W przypadku stwierdzenia niezgodności lub pominięcia ważnych kwestii poruszanych podczas obrad członek Rady Pedagogicznej zgłasza uwagi do protokołu na początku następnego posiedzenia.
§7. Księgę protokołów można udostępnić członkom Rady Pedagogicznej i upoważnionym przedstawicielom Kuratorium Oświaty w Opolu.
§8. Dyrektor i członkowie Rady Pedagogicznej są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniach Rady Pedagogicznej, które mogłyby naruszyć dobro osobiste pracowników Poradni bądź innych osób, a także naruszyć dobre imię Poradni.
§9. O przewidywanej nieobecności na posiedzeniu Rady Pedagogicznej jej członek jest zobowiązany zawiadomić przewodniczącego i wyjaśnić przyczyny nieobecności
Rozdział 6
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§1. Zmiany w regulaminie następują w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
§2. Każdy członek Rady jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu i ponosi z tego tytułu odpowiedzialność służbową w ramach obowiązującego prawa.
§3. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez Dyrektora Poradni po uprzednim uchwaleniu go na plenarnym posiedzeniu Rady Pedagogicznej.
§4. Tracą ważność dotychczasowe ustalenia dotyczące problematyki niniejszego regulaminu.
Regulamin przyjęto w aktualnej wersji w formie uchwały wchodzącej w życie w dniu 01.09.2008r. na posiedzeniu Rady Pedagogicznej
w dniu 29.08.2008r.